«در قلمرو افعی دم عنکبوتی» نامزد جایزه اسکار سبز (Green Oscar) شد.

«در قلمرو افعی دم عنکبوتی» تازه ترین محصول موسسه تصویر حیات وحش در اولین حضور بین المللی خود، به بخش مسابقه جشنواره وایلد اسکرین ۲۰۱۸ راه یافت.

این جشنواره، جایزه پاندای وایلد اسکرین را که اسکار صنعت فیلم و تلویزیون حیات وحش محسوب می‌شود، با عنوان اسکار سبز (Green Oscar)  به برندگان خود اهدا خواهد کرد.

«در قلمرو افعی دم عنکبوتی» به کارگردانی فتح اله امیری و تهیه کنندگی دکتر محمد علاء، روایتِ یافتنِ افعی دم عنکبوتی، تکامل یافته ترین افعی دنیاست که فقط در ایران یافت می شود. گروه تولید فیلم، در راه ساختن این فیلم با جوان کشاورزی به نام محمود آشنا می شوند که آنها را در راه یافتن این افعی ارزشمند یاری می کند و سرنوشت محمود دچار تغییراتی می شود.

«در قلمرو افعی دم عنکبوتی» در اولین حضور بین المللی خود، در کنار دو فیلم دیگر از کشور میزبان‌ نامزد دریافت جایزه پاندای بهترین استعداد جوان برای محمود منصوری، فیلمبردار این فیلم شده است.

پخش بین المللی این فیلم بر عهده مجید محمددوست است.

هیئت داوران از میان ۷۹۲ فیلم ارسال شده به جشنواره از نقاط مختلف دنیا، نامزدهای جایزه پاندا را در ۱۷ بخش معرفی کرده اند و جایزه‌ها به بهترین فیلم، فیلم کوتاه، سریال، بهترین استعداد جوان، بهترین سینماتوگرافی و … اهدا خواهد شد.

در میان فیلم های راه یافته به بخش مسابقه می توان از فیلم های مطرحی همچون «سیاره آبی ۲؛ یک اقیانوس» محصول BBC World، «Planet Earth ۲» محصول BBC و ZDF، «زمین، یک روز شگفت انگیز» محصول BBC Earth، «باغ وحش» محصول BBC Studio، «قانون شیرها» محصول کمپانی Terra Matter، «Attenborough’s Ant Mountain» محصول BBC و ABC، «محافظان» محصول National Geraphic، «زرافه ها» محصول BBC Natural World و فیلم های مطرح دیگری از شبکه های الجزیره  قطر، آلمان و اتریش، کانادا و … حضور خواهند داشت.

وایلد اسکرین که بعنوان معتبرترین و بزرگترین جشنواره حیات وحش دنیا شناخته می شود، امسال در سی و ششمین سال تولد خود، از ۱۵ تا ۱۹ اکتبر مصادف با ۲۳ تا ۲۷ مهرماه در شهر بریستول کشور انگلستان برگزار می شود.

تیزر معرفی «در قلمرو افعی دم عنکبوتی» در وایلد اسکرین ۲۰۱۸ (ساخت و آماده سازی تیزر: مجید محمددوست)

عوامل این فیلم مستند عبارتند از:

کارگردان: فتح اله امیری

تهیه کننده: دکتر محمد علاء

پژوهشگر: دکتر بهزاد فتحی نیا

تصویربرداران: محمود منصوری – نیما عسگری

تدوین: مجید محمددوست

آهنگساز: بابک میرزاخانی

دستیار کارگردان: حبیب اله حیدریان

مشاور: مهدی نورمحمدی

عکاس: صدیقه خدایی

برنامه ریزی: روژین نیکلایی

مترجم: مینا علاء

پخش بین المللی جشنواره ای: مجید محمددوست

مجری طرح: موسسه تصویر حیات وحش

اطلاعات بیشتر در مورد این فیلم در صفحه فیلم مستند «در قلمرو افعی دم عنکبوتی»

news-banner-WS

ban

نمایی از مستند در قلمرو دم عنکبوتی

نمایی از مستند در قلمرو دم عنکبوتی

پروفسور اندرسون در نمایی از مستند در قلمرو دم عنکبوتی

پروفسور اندرسون در نمایی از مستند در قلمرو دم عنکبوتی

Still 3

Spider-tailed-96-10-29-Final-HD 1080p.00_09_33_18.Still001