فیلم مستند محیطبان و پلنگ در جشنواره بین المللی Big Cats آمریکا

فیلم مستند محیط بان و پلنگ به کارگردانی مشترک فتح اله امیری و نیما عسگری در ادامه حضورهای بین المللی خود، در بخش نهایی جشنواره بین المللی Big Cats آمریکا که ماه آینده در شهر نیویورک برگزار می شود با دیگر فیلم ها از سراسر جهان رقابت خواهد کرد.

جشنواره بین المللی Big Cats آمریکا با همکاری جشنواره معتبر جکسون هول و کنوانسیون مبادلات تجاری بین‌المللی گونه‌های حیوانات و گیاهان وحشی، سایتس (CITES)، در روز جهانی حیات وحش در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد.

فیلم مستند محیط بان و پلنگ از میان بیش از 200 اثر رسیده به جشنواره و توسط 60 داور-فیلمساز از سراسر جهان از جمله ایران توانسته است به جمع 17 فیلم نهایی این رقابت راه پیدا کند.

گفتنی است کمپانی های مطرحی چون Nat Geo WILD و BBC Natural History و Terra Mater و Wildlife Films و ORF و ARTE و WWF-UK با بهترین فیلم های خود درباره گرباه سانان بزرگ در این رویداد حضور دارند.

این فیلم که محصول موسسه تصویر حیات وحش و تهیه شده در شبکه جهانی جام جم است، پیش از این موفق شده بود جایزه نخست جشنواره جکسون هول آمریکا در بخش انسان و طبیعت و همچنین جایزه بهترین کارگردانی جشنواره مستند ایران (سینما حقیقت) را کسب کند، در بخش Local Voices این جشنواره با دو فیلم دیگر در مرحله نهایی به رقابت خواهد پرداخت که برندگان جشنواره در روز جهانی حیات وحش در مقر سازمان ملل معرفی خواهند شد.