دو مرحله تصویربرداری از پلنگ در پارک ملی تندوره؛

در ادامه مراحل تصویربرداری فیلم مستند “عملیات پلنگ”  در پارک ملی تندوره، تصویربرداران این فیلم موفق شدند در دو مرحله از پلنگ ایرانی تصویربرداری کنند.

گروه تولید این مستند که به کارگردانی مشترک فتح اله امیری و نیما عسگری در حال انجام است، در حال حاضر در پارک ملی تندوره حضور دارند.

در مرحله اول که با همراهی برادران ظریف انجام شد از یک قلاده پلنگ به همراه دو توله در این پارک تصویربرداری شد. بعد از زنده گیری “ایران” ، این برای دومین بار است که گروه موفق می شود از یک قلاده پلنگ ماده تصویربرداری کند. (عکس از داوود ظریف)

پلنگ ماده در تندوره

همچنین روز گذشته نیما عسگری مدیر تصویربرداری و محمدصادق فرهادی نیا سرپرست تیم پژوهش این فیلم که در حال حاضر در پارک ملی تندوره حضور دارند خبر از به تصویر کشیدن یک قلاده پلنگ نر بالغ و بزرگ دادند. تصویری که پلنگ را در حال بالارفتن از صخره و از فاصله ای مناسب نشان می دهد. (عکس از نیما عسگری)

عکس از نیما عسگری

فیلم مستند  “عملیات پلنگ”  از پروژه های در دست تولید موسسه تصویر حیات وحش است که به موضوع زندگی پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره می پردازد. تصویربرداری این فیلم اوایل سال گذشته آغاز شد و تا اواسط سال 2017 میلادی ادامه خواهد داشت.

فتح اله امیری و نیما عسگری کارگردانی مشترک این فیلم را بر عهده دارند و محمدصادق فرهادی نیا دانشجوی دکترای بیوسیستماتیک دانشگاه آکسفورد سرپرست تیم پژوهش این فیلم است. در این فیلم تا کنون 5 پلنگ، زنده گیری و قلاده گذاری شده اند که با زنده گیری ششمین پلنگ در روزهای آینده، تصویربرداری این فیلم وارد فاز جدیدی خواهد شد.

نیما عسگری (مدیر تصویربرداری)، مجید محمددوست (تدوینگر)، مرتضی شهریاری (تصویربردار هوایی)، دکتر ایمان معماریان (دامپزشک)، بابک میرزاخانی (آهنگساز) و احسان جنتی (گرافیست) برخی دیگر از عوامل این فیلم هستند.